• Voor 22:00 besteld, morgen in huis *
  • Gratis verzending vanaf 50 euro (NL & BE)
  • Gratis retourneren

Ontwerptool

Handleiding ontwerptool

Voordat je begint met het ontwerpen van jullie persoonlijke bedankje is het belangrijk dat je eerst een account aanmaakt en inlogt. Zonder account kan je het bedankje niet opslaan. Wanneer je geen account hebt aangemaakt en het ontwerp niet opslaat komt jouw ontwerp niet bij ons binnen.

Hoe bestel ik mijn gepersonaliseerde bedankjes?
De gepersonaliseerde bedankjes zijn natuurlijk pas echt gepersonaliseerd als ze helemaal naar jullie wensen zijn gemaakt! Het personaliseren werkt als volgt:

  1. Kies jullie favoriete bedankje;
  2. Maak een persoonlijk ontwerp. Dit kan een standaard ontwerp zijn, of een geheel eigen ontwerp;
  3. Sla het ontwerp op in je account;
  4. Selecteer de lekkerste inhoud;
  5. Kies voor kant en klaar of DIY;
  6. Kijk alles nog één keer goed na om foutjes te voorkomen;
  7. Plaats het gewenste aantal in je winkelwagen;
  8. Geef jullie persoonlijke trouwbedankjes aan de gasten!

In mijn ontwerp staat een roze stippellijn, wat betekent dit?
De (binnenste) roze lijn geeft aan waar het ontwerp binnen moet vallen. Zet je een element over de roze stippellijn dan valt deze er tijdens het drukken af. Plaats je een achtergrond of eigen afbeelding/foto, dan moet deze het hele kader vullen. Houdt er rekening mee dat de afbeelding aan alle zijdes 3 mm groter moet zijn dan de roze cirkel i.v.m. snijmarge. De roze lijn wordt niet mee gedrukt. De roze sterretjes die in de ontwerptool staan bij de sterretjes worden ook niet mee gedrukt.

Hoe kan ik elementen aanpassen in een strandaard ontwerp?
In een standaard ontwerp is het altijd mogelijk om de tekst en tekstkleur aan te passen. Cliparts kunnen ook in kleur worden aangepast. Afbeeldingen met meerdere kleuren kunnen niet worden aangepast. Daarnaast is het ook mogelijk om elementen te verplaatsen, weg te halen, groter of kleiner of transparant te maken.

Waarom staan er maar 10 afbeeldingen in een categorie bij Afbeelding?
Onder de laatste 2 afbeeldingen staat klein in zwarte tekst Meer afbeeldingen laden. Als je hierop klikt komen er meer afbeeldingen tevoorschijn. Je kunt hier net zo lang op klikken tot de tekst verdwijnt en alle afbeeldingen uit de categorie zichtbaar zijn.

Hoe kan ik een eigen afbeelding in het ontwerp plaatsen?
Dit kan door bij het tabje Afbeelding op de gele Upload Afbeelding button te klikken. Via deze button kan je een afbeelding op je computer selecteren.

Aan welke resolutie moet mijn foto voldoen?
Wij raden aan om een zo hoog mogelijke resolutie te gebruiken. Wanneer je een afbeelding upload in de ontwerptool en ziet dat deze onscherp is, dan zal het resultaat ook onscherp zijn.

Hoe plaats ik een afbeelding van mijn Social Media kanaal op ons bedankje?
Onder de gele button Upload Afbeelding staan 2 buttons, eentje voor Facebook en eentje voor Instagram. Als je op de button klikt kan je inloggen op je Facebook of Instagram account en daar de afbeelding selecteren die je wilt gebruiken op jullie bedankje.

Ik heb een PDF bestand geüpload maar deze is onscherp, hoe kan dit?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen afbeelding raden wij aan om gebruik te maken van een .jpg of .png bestand. Een PDF bestand kan na het uploaden onscherp worden.

Kan ik mijn trouwbedankje in dezelfde stijl als mijn trouwkaart krijgen?
Heb je een trouwkaart via trouwkaarten.weddingdeco.nl besteld en wil je hier een passend bedankje bij, maar staat het ontwerp of de elementen van je trouwkaart er niet tussen? Stuur dan een mailtje naar drukwerk@weddingdeco.nl, dan zorgt ons grafisch team ervoor dat de elementenvan jouw trouwkaart worden toegevoegd aan de ontwerptool.

Mijn ontwerp verspringt tijdens het opslaan. Komt het ontwerp nu wel goed door?
Er wordt gebruik gemaakt van verschillende Internet Browsers waardoor het ontwerp soms kan verspringen. Wij raden aan om gebruik te maken van Safari, Google Chrome of Firefox. Internet Explorer raden wij af omdat het ontwerp dan vaak verspringt. Over het algemeen komt een ontwerp wel goed binnen, tenzij deze in Internet Explorer is gemaakt. Twijfel je toch of het ontwerp wel goed doorkomt? Dan mag je altijd een mailtje sturen met een printscreen van je ontwerp en ordernummer naar drukwerk@weddingdeco.nl. Voordat je bestelling in productie gaat kijken onze ontwerpers het ontwerp na.

Ik heb mijn ontwerp opgeslagen maar kan deze niet meer terugvinden, ben ik het ontwerp nu kwijt?
Ga rechtsboven naar Mijn account, dan zie je links een menu verschijnen. Onderaan dit menu staat Gepersonaliseerde producten, als je hier op klikt zie je je opgeslagen ontwerp staan. Vanuit daar kan je het ontwerp verder bewerken of in je winkelmandje plaatsen.

Ik zie het standaard ontwerp in mijn winkelwagentje staan, komt mijn eigen ontwerp wel goed door?
Wanneer je het bedankje toevoegt aan je winkelwagen zie je het standaard ontwerp staan. Dit is het standaard bedankje dat je hebt gepersonaliseerd. Als je het bedankje aanklikt en doorklikt op de button maak eigen ontwerp zie je dat jouw ontwerp er in staat.

Kleuren
Op elk beeldscherm zien kleuren er anders uit. Op een desktop computer is de kleur al anders dan op een telefoonscherm. Het product dat je ontvangt kan dus iets afwijken van wat je op het beeldscherm ziet.

Er staan ingrediënten op het label, maar dit wil ik niet, kunnen deze eraf?
De ingrediënten dienen wel op het label te staan in verband met allergieën. Het kan zijn dat je niet weet dat iemand bijvoorbeeld een pinda-allergie heeft. Als deze gegevens op het label staan weet de ontvanger zelf of hij het wel of niet kan eten en wat er in het bedankje zit.  

Wijzigingen in het ontwerp
Mocht het ontwerp toch te dicht op de snijlijn staan, dan zullen onze ontwerpers hier een kleine aanpassing aan doen. Dit gaat om kleine aanpassingen van een paar millimeter. Mocht bij het drukken blijken dat het ontwerp niet goed overkomt, dan passen onze ontwerpers het ontwerpaan en sturen zij een nieuw voorstel ter akkoord.

ONTWERPTIP!
Kijk goed naar het formaat van het etiket. Op het beeldscherm staan de etiketten groot in beeld, maar in werkelijkheid kunnen de etiketten kleiner zijn.

Wat is het verschil tussen DIY & kant en klaar?
Bij een aantal bedankjes heb je de keuze uit DIY (Do It Yourself) of kant en klaar. Tegen een kleine meerprijs zorgen wij ervoor dat jullie het bedankje kant en klaar geleverd krijgen. Kies je voor DIY? Dan krijg je alle items los geleverd. Het is per bedankje verschillend welke stappen je hiervoor moet uitvoeren. Bij een DIY-bedankje krijg je een handleiding meegeleverd met daarin beschreven wat je moet doen.

Ik kan bij mijn bedankje niet kiezen voor kant en klaar. Waarom?
Een aantal bedankjes zijn standaard Do It Yourself. Dit betreffen de bedankjes die je kunt vullen met drink- of etenswaren. Het is aan te raden het bedankje eerst te vullen met de gewenste inhoud. Handig om dit door middel van een mini trechter te doen. En als laatst de etiketten op de bedankjes te plakken. Zo voorkom je vlekken op het etiket tijdens het vullen.

Ik wil na het bestellen mijn ontwerp wijzigen, kan dat?
Heb je een bedankje besteld en zie je dat je een foutje hebt gemaakt of iets wilt aanpassen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Het grafisch team kan dan kijken of het bedankje al in productie is genomen. Is het bedankje in productie genomen? Dan kan het helaas niet meer worden aangepast.

Wat is de levertijd van mijn bedankjes?
Op de bedankjes zit een levertijd van 1 week. Wil je een bedankje eerder ontvangen? Dan raden wij aan om telefonisch (+31 88 099 0300) contact met ons op te nemen, zodat wij met onze planner kunnen kijken of dit mogelijk is. De DIY-bedankjes (honingpotjes, olijfolie flesjes en mini flesjes) ontvang je binnen 3 werkdagen.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via drukwerk@weddingdeco.nl.